Pr. Arsenie Papacioc: „Materialiceşte, monarhia este un avantaj.” 

– Si, fiindca tot am ajuns la asemenea probleme, credeti ca avem nevoie de republica sau de monarhie?

– Eu am trait si în monarhie si, dintr-un anume punct de vedere, pot fi considerat monarhist. Am facut si sport cu regele, era voievod pe vremea aia… Din punct de vedere al cheltuielilor, al galagiei care se face, ca vine unul care are influenta, á la Iliescu, ca vine un comunist si un ateu… Este trist sa vina un ateu si un comunist sa conduca o tara majoritar ortodoxa.

M-a întrebat cineva, era înainte de a doua alegere a lui Iliescu: „Parinte, ce ne facem, ca vine iar…” Si i-am zis: „Faptul ca vine nu înseamna biruinta! Razboiul nu s-a terminat!” Si atunci eu n-am nevoie de atîta galagie si falsitate. Daca-i rege e altceva. Regele nu guverneaza, el doar domneste. Nu-i dictator, el domneste si da mai multa valoare guvernantilor. Nu face cum face Petre Roman, Ciorbea si ceilalti ca „plec daca nu faceti ce vreau eu!” Asta-i mare rîs pentru tara. Deci, materialiceste, monarhia este un avantaj.

Dezavantajul monarhiei în România ar fi doar daca regele ar fi dezinformat de camarila. Dar si acesta ar fi un dezavantaj minor fata de primejdia actuala. Caci iar a venit Iliescu, omul Rusiei, omul care merge numai pe rosu, care nu tine cont de semafoare ca sa zic asa. Asa ca înclin, pentru demnitatea României, pentru regat. Cu toate ca eu sînt un supravietuitor al comunismului si al lui Carol al II-lea.

Convorbire realizata de Fabian Anton – Manastirea Sf. Maria -Techirghiol

Sursă: Pr. Arsenie Papacioc: „Materialiceşte, monarhia este un avantaj.” | Monarhia Salvează România

Lasă un răspuns

