Spiritul de turma pe facebook.

Avertizez echipa facebook ca mi se rupe daca nu stiu ce postare ajunge nu stiu unde, preluata de nu stiu cine in nu stiu ce scop. Aceasta este o avertizare ce va fi copiata de mii de oameni care cred ca daca scriu prostia asta, chiar o sa conteze. Traiasca spiritul de turma! Pe bune?! Noi copiem, nu gandim!Repet avertizarea: mi se rupe!Dati mai departe la 10 pisici sau coreenii vor lansa bomba cu drob de caine si rahat de caprioara.

Am scris asta pentru ca ieri dimineata, pe facebook, mi-au aparut zeci de postari identice. Oameni care avertizeaza facebook ca nu stiu ce…

Totul a inceput cand toti prietenii mei s-au teleportat in Nepal.
Adică, in cateva ore, 100 de prieteni au dat Check-In in Nepal.
Chiar si cel care era langa mine, in metrou, pe la Titan.
L-am intrebat atunci: „Nu inteleg, dacă faci asta ajuti un nepalez afectat de cutremur?
Nu mai bine cauti pe net o organizatie serioasa, gen Crucea Rosie, si donezi 2 euro?!”
Cum sa gandesti asa?…. „Nepal? Stai, frate, că i-am ajutat. Am dat check-in acolo!”
Si sărmanul nepalez, uitandu-se in sus: „Dă-i naiba de bolovani, ce dacă stau de 2 zile sub ei! Da-o naiba de casă, cui ii mai trebuie?! Nu-mi mai simt piciorul de ieri, dar m-am scos! Marian din Drumul taberei a dat Check-In aici!!!”

„Je suis Charilie”
Dacă eram un nene terorist de la ISIS si vedeam avalansa de postări de pe facebook cu „JE SUIS CHARLIE”, tremuram tot!!!
Mă gandeam asa: „Nu mai pun nicio bombă, nu mai arunc pe nimeni in aer, că e vai de mama mea! Isi vor pune toti la profilul de facebook „JE SUIS CHARLIE” si praf ne-au făcut! E o reactie mult prea dura, nu fac faţă, tremur tot!  Voiam să arun in aer Casa Albă, dar nu as suporta să văd pe facebook la profil: JE SUIS OBAMA! GATA, MĂ LAS DE TERORISM!”

Apoi, Ziua Tolerantei.
Faptul că ti-ai văruit tricolor poza de profil te face iubitor de homosexuali?
Serios??
Nu e mai simplu să vorbesti cu un nene homofob si să ii explici că asta nu e o alegere.
Cu vecinul de la 2 sau cu doamna de la paine…
Uite, spre exemplu, ai face o faptă bună dacă te-ai vedea cu Mihaela Rădulescu si i-ai explica asta.

Acum, altă minune. Fiti atent la acest measaj:
cc
De două zile, oamenii postează intr-o veselie desene animate. Conform logicii de masă, dacă fac asta…copiii se vor vindeca de cancer!
Adică, pe bune? Atat de usor era?!
Nu, mai bine, găsesc o organizatie de incredere si fac niste voluntariat? Sau donez niste bani sau …sau…sau…
„Cum ajut eu copiii bolnavi de cancer? Nu frate, nu merg să vorbesc cu unul! Nici vorbă! Eu sunt un mare suflet, POSTEZ NISTE DESENE ANIMATE!

Oameni buni, dragi postaci care vă lăsati dus de curentul aplicatiilor feisbuciene, am o veste proastă:
Faptul că postati idioteniile astea:
-NU AJUTA OAMENII AFECTATI DE CUTREMURE!
-NU OPRESTE TERORISMUL!
-NU VINDECA PE NIMENI DE CANCER!
-NU ALUNGA HOMOFOBIA!

Tot ce se intamplă este că vă face să vă simtiti utili, implicati, afectati, empatici.
Te crezi implinit si filantrop. In mintea ta ai ajutat un om.
Cand, de fapt, realitatea este ALTA: starea de automultumire pe care o capeţi in urma acestor postări TE  IMPIEDICĂ să faci bine cu adevărat. Adică… in LUMEA REALĂ.
Cea care există dincolo de aplicatiile inutile de facebook si de spiritul de turmă propagat online.

PS: Există măcar  o aplicatie de facebook utilă? Aceea care poate sterge toate aceste postări imbecile? 

DACĂ DATI SHARE ACESTUI ARTICOL, NU SALVATI DE LA DISPARITIE URSII PANDA.

Silviu Iliuta

Sursă: Spiritul de turma pe facebook. | Cronici pe bune

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.